150814

Jag tror att något nästan alla människor i världen har gemensamt är att vi gillar att vara bra på saker. 
Det kan egentligen kvitta vad det är, bara det finns något vi är bra på. 
Vi har troligtvis oxå gemensamt att vi ogillar att vara dålig på något. 

Men här tror jag att vi människor börja dela upp oss i 2 grupper. 
Grupp 1 accepterar det man är kass på och fokuserar istället på det man kan och är bra på. 
Grupp 2 ser till att vända det man är dålig på till något man blir bra på. 
Vilken grupp tillhör du? 

Jag har utan tvekan varit i grupp 1 men det är något jag försöker ändra på. Ett steg i taget. 
Till att börja med har jag slutat att bara köra övningar jag redan kan, tycker om eller känner mig bekväm i och istället börja utmana mig själv på gymmet. 

Jag vet tex att både knäböj och frontböj är bra övningar men i knäböj känner jag mig svag och i frontböj har jag inte haft någon riktig kontroll och även där känt mig svag. Men tack vare Daniel har jag tagit tag i det och kört det nästan varje benpass vilket har resulterat i utveckling. 
I frontböj började jag med bara stången (20kg) men har på bara ett par pass jobbat mig upp 35 kilo. Inte jätte imponerande siffror men som sagt ett steg i taget. 

Något jag heller aldrig kört och därför är extremt dålig på är chins,pullups och marklyft så nu kör jag det varje ryggpass och även där går det framåt.
Chins och pullups kör jag än så länge med hjälp av gummiband och i marklyften blir tekniken bättre för varje gång så snart kan jag även börja utmana mig själv med lite vikter. 
Jag har även börjar stretcha mina ljumskar mellan varje set vilket gör enorm skillnad för en stel pinne som mig. 






Finns det något ni önskar att ni var bättre på? 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0