141005

You know the drill people! 
Helgen är över och den har gått läskigt fort. Bla bla bla. Samma visa varje gång. 
Men jag blir på riktigt, förvånad varje söndag kväll över hur snabbt helgen går. 
Och då är vi ändå en äkta "fånga dagen"- familj som går upp mellan 7-8 på morgonen. 
Vilken jäkla skillnad från innan jag fick barn. Jag tänker ofta på det när Melissa börjar dra i mig klockan 7 en söndagsmorgon och säger åpp nuuu mamma. 
För 3-4 år sen hade jag knappt kommit i säng vid den tider. Jag sov till 2 på eftermiddan och när jag väl vakna va jag oftast så bakis att jag knappt kunde andas. 
Ett helt annat liv med andra ord. 
Och även om jag älskar att sova så hade jag inte bytat min morgonpigga, helgalna unge mot någonting. 

Iaf..
I fredes stack jag direkt till gymmet och körde ett på gränsen till världsrekord snabbt ryggpass. Sen vart det Daniels tur att speed träna för vid 19 tiden skulle vi vara hemma hos Robert, Emma och Matheo. Nu va vi där såklart en ganska bra stund efter 19 eftersom vi inte kunnat passa en tid sen Molla kom. 
Vi åt, vi pratade, hade super trevligt och barnen gjorde kaos. Melissa som brukar sova vid 19-20 tiden somnade inte förrän vi körde hem efter 12. 




Sovmorgon tänker ni nu. 

Haha glöm det sa livet. 
Uppstigning kl 7 för att äta frukost innan Lill monstret vakna för att sen bege oss till gymmet för ett snabbt gympass innan det va dags för Melissa att dansa. 
Efter dansen åkte vi till oxie för att fira min kusin som fyllt år. 
Vi sprang runt i trädgården i klänning, utan skor och njöt av solens underbara strålar. Ofattbart att det va 4 oktober. 






Idag, söndag  va det precis lika fint så vi packade ihop allt som kunde tänkas behövas och körde ut till bokskogen. 
Vi tog 7 km rundan och den tog ungefär 3 gånger så lång tid som den borde men det beror på att vår lille kämpe faktiskt gick en väldigt stor del av rundan. 




Hon tvärdeckade dock faceplantstyle och sov sista kilometern. 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0