141209

Ben/rumpa igår. 
Om det känns idag? 
Sover Dolly Parton på rygg? Bajsar björnar i skogen? Är jag besatt av rumpträning? 
Om ni inte förstod så är svaret JA. 
Ja det känns idag. Gör det ont? 
Ja lite. Är det en skön smärta? 
Så in i helvete! 

Jag började passet med benpress. 
Började på 70 kilo och jobbade mig uppåt. Avslutade med 8 reps på 150 kilo. 
Och då va jag ordentligt uppvärmd. 
Testade på kickbacks i benspark för andra gången. Fick ingen superkontakt men det brände ändå till då och då.  Övning nr 3 blev bulgariska utfall i smithen. 20 kg och 15 repetitioner/ben. 
Ville köra benspark men den braiga va upptagen från det att vi kom till det att vi gick. 
Så istället blev det "stående benpress i latsdrags/dips maskinen" lättare vikter och fler reps. 
Avslutade med att superseta kickbacks i liggande lårcurlen och bulgariska splits med ringar. 

Gårdagens pass va alltså om man bortser från benpressen lite lättare. 
Men jag tror att det är bra att varva tungt med få reps med lättare övningar och fler reps. 

Kickbacks i benspark

Bulgariska utfall i Smith 


Stående benpress. 

Kickbacks 

Bulgariska splits. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0