130509 pt.

I höstas utbildade sig Daniel till personlig tränare och kostrådgivare. I 3 veckor hjälpte jag honom att plugga. Jag förhörde honom så mycket att jag troligtvis själv kunnat göra provet och klarat det.
Fan vad bra att ha en babydaddy som är pt tänker ni.
Not so much säger jag.
En endaste gång sen M föddes har Daniel tränat mig så jag kan inte direkt påstå att jag har någon nytta av honom när det kommer till träning.
Idag gjorde jag däremot en fuling.
Precis innan jag stack till gymmet bad jag honom att smsa 6 bedövningar som jag skulle köra. Svaret jag fick blev:
3 superset!

1: 1 min vila
3x knäböj
3x utfall

2: 1 min vila
3x benpress
3x liggande lårcurl

3: 45 sek vila
3x benspark
3x sittande låtcurl

Och ja det är precis så jobbigt som det verkar. För er som inte vet så innebär superset att du kör båda övningarna direkt efter varandra utan vila, när du gjort båda får du vila i 1 minut eller 45 sekunder och sen köra igen. Och eftersom det är X3 istället för X4 som jag brukar tyckte Daniel även att jag skulle köra tyngre än vanligt. Och när jag för en gångs skull får hans hjälp känns det bäst att göra som han säger.
Superseten resulterade i super döda ben! Så jag räknar med en fruktansvärd träningsvärk imorgon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0