130505 My ASS is burning.

Räknas det som uppvärmning att ligga och sola på balkongen i 4 timmar?
Eftersom det va andra ben/rumppass så passade jag på att göra det lite annorlunda.
Jag gjorde upp 2 olika rundor med stationer. Första runda bestod av: knäböj(10reps), stepbräde(20reps), höftlyft utan vikt på pilatesboll(20reps) utfall med bicepscurls(26st) och 100 jämnfotahopp med hopprep. Jag gjorde 5 set på varje station innan jag gjorde en ny runda.
Runda nr 2 bestod av ketelbellts knäböj(20reps), höftlyft med viktstång(20reps), utfall med viktstång(20reps), knästående bakåtspark med ankelvikter (10/ben) och sidosteg med gummiband.
Även här upprepade jag varje övning 5 gånger.
Planen va även att göra 5* 1 minut planka men efter 1 minuts vanlig planka och ungefär 10 sekunder sidplanka föll jag ihop som en stor degklump.
Så mer mage än så blev det inte men eftersom att benpasset va så bra så kan jag leva med det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0