130426 beröm

Under tiden jag va ute och gick med M kom jag och tänka på något dom prata om på vakna med nrj för nån vecka sen. Dom pratade om att vi människor, särskilt svenskar är dåliga på att beröms oss själva eller säga att vi är bra på något. Vi är väldigt snabba med att trycka ner oss själva och framhäva det negativa.
Så när jag gick funderade jag på vad jag är bra på.
Jag är en grym mamma! Jag är kärleksfull, lekfull och ser till att Melissa vet att hon är otroligt älskad.
Jag är bra på att ge andra komplimanger och jag är ganska rolig.
Vad är du bra på?

När jag förbränner så gör M motsatsen.



Kommentarer
Cajsa

Brukar oxå tänka på det. Jag försöker berömma andra människor när de är värda det. Tex kassörskor, busschaffisar, osv. Man mår ju själv bra av att ge andra beröm med:)

2013-04-26 @ 16:17:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0