121125 workout

Nu har det varit väldigt tyst på träningsfronten ett tag. Varför?
Jo för att jag tydligen är mycket bättre på att hitta på ursäkter än att ta mig till gymmet. Först va vi sjuka, sen va det mycket att fixa inför dopet, sen hade jag ont i ryggen, det va jobbigt, M sov inte på samma tid varje dag längre, sen va det helt enkelt roligare att umgås, fika och slappa än att träna. När jag sen ställer mig på vågen och inser att jag väger mer nu än vad jag gjorde när jag va gravid i v.10 är det inte lika kul längre.
Och ofta tar man tag i det på måndag men när jag vaknade imorse tänkte jag: varför skjuta på det en dag till när jag lika bra kan göra det idag. Så jag hoppade i träningskläderna och tröttade ut Melissa och begav mig ner till det som en gång i tiden va mitt andra hem.

Idag testade jag något nytt. Istället för att träna en muskelgrupp åt gången tränade jag idag hela baksidan. 2 övningar/del, 2 set och 12 reps. Och efter 2 övningar gjorde jag pulshöjande övningar så som jumping Jacks, höga knä, grodhopp mm i 1 min.
Så totalt blev det 15 min uppvärming, 12 övningar och ca 3 liter svett. Fruktansvärt nöjd så nu kan jag ta det lugnt resten av dagen med gott samvete.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0