120203

En sån dag!
Mamma ringde och väckte mig halv 11 och sa att hon va utanför. Jag trodde först att hon skoja men hon va faktiskt utanför. Sprang ner och hjälpte henne bära upp en jäkla massa grejor. Som senare visade sig vars till min lilla groda i magen.
Massa sängkläder, filtar, kläder och annat smått och gott.
Sen va det dags att bära igen, denna gången va det ungefär en sjättedel av min lägenhet som skulle bäras ner och sen köras till tippen. Vem säger att man behöver en man? Vi brudar klara det galant!
Ryggen är dock inte så jäkla glad just nu men vem bryr sig? Nu är allt fixat så nu ska det bara börja renoveras oxå.



Kommentarer
Lina Smulan Ekesrydh

Tjena! Har du barnvagn? =) Jag har en beige som jag rullat ett fåtal ggr, i princip helt oanvänd.



Vet jag inte om du får bidrag eller så, annars kan man söka spädbarnsbidrag och få lite pengar till saker man saknar.



Tipsar om blocket när det gäller att köpa kläder. Dom säljer ju typ, "paketpriser". 30 olika plagg för 250:- etc etc.. ^^



När är du beräknad? ^^ (har bara läst två inlägg så är inte så insatt i din livssituation ;>)

2012-02-06 @ 16:01:09
Cizzi

Hej hej :) nej just för tillfället har jag ingen vagn men ska snart ge mig ut på jakt. Jag får inga bidrag alls och klarar mig bra på lönen jag tjänar som vikarie inom barnomsorg.

Tack för tipset :)

Jag är beräknad till den 7/7.

2012-02-06 @ 16:34:02
URL: http://ciliija.blogg.se/
Lina Smulan Ekesrydh

Hej!



Okej vad skönt att höra!



Har lagt till din blogg iaf på min "läsablogglista" ^^ Hur är din relation till pappan till barnet du bär på? =)



/Lina

2012-02-06 @ 21:12:31
URL: http://ekesrydh.bloggplatsen.se
Cizzi

Åh vad kul att höra :) hoppas du fortsätter läsa.

Pappan är ett ex. Men vi är fortfarande vänner.

2012-02-06 @ 21:40:26
URL: http://ciliija.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0