Äta bör man..

img_9375 (MMS)

Jag är sjukt slarvig när det gäller att äta rätt, bra och tillräckligt mycket.  Jag har därför fotat och räknat ut kalorimängden på allt jag ätit idag. 
Frukost: 2 knäckebröd med ost. 
Lunch: korvgryta, ris och morötter. 
Mellanmål: 250 g kvarg med kanel och en halv banan. 
Innan träning: en banan. 
Middag: laxburgare och ris. 
kalorimängden av detta är totalt 869 kcal.  Jag räkna även ut hur mycket jag förbrände under träningen och det blev ca 900 kcal. Jag ligger alltså på minus vilket inte alla är bra med tanke på att målet med min träning är att bygga muskler. Problemet jag har är att jag har väldigt, väldigt och åter igen väldigt svårt för att äta mer än vad jag redan gör så om det är någon som har några tips och idéer tar jag tacksamt emot dom. 



Kommentarer
Josie

OOOJ! vad lite du äter :S Har tyvärr inga tips på hur du ska kunna äta mer... men du har kanske tips på hur jag ska kunna äta mindre? haha

2011-10-17 @ 23:30:19
URL: http://jrosvall.blogg.se/
svan

Ät måltider istället för mellanmål?.

2011-10-18 @ 16:11:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0