150219

5 nätter av 7 kommer Melissa in och lägger sig i vår säng. Detta brukar vara omkring klockan sen natt/tidig morgon men igår kom hon in redan vid 10 tiden. 
Redan då borde vi förstått att det inte stod riktigt rätt till. 
Vid klockan 3 hade hon legat och vridit och vänt på sig i ca 45 minuter. Hon kunde inte komma till ro och när jag la min hand på henne förstod jag varför. 
Ungen va kokhet. 
Gick och hämtade tempen, alvedon och tröstisar. 
Försökte ta tempen i armhålan först, men molla blev lite ledsen och sa att jag inte fick lov att rita på henne med pennan (tempen) och dessutom visade tempen inte mer är 36 grader trots att det va extremt tydligt att hon hade feber. 
Fick muta med en tröstis för att få ta tempen i rumpan. 39,3 hade min stackars tjej så det va inte konstigt att hon inte kunde komma till ro. 
Hon fick alvedon och en tröstis till och somnade sen om. 

Imorse va det som att natten aldrig hänt. Ungen är lika pigg och glad som vanligt. 


Man måste va tyst när äMissa fatkist e fuk" 😍










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0