130925 dagis dag3

Tredje och sista inskolningsdagen gick superbra. 
När vi varit där i ca 30 minuter gick brandlarmet. Jag drabbades av panik och slet upp Melissa på min höft och va redo att springa till jordens ände. 2 sekunder senare insåg jag att det antagligen bara va en övning så tog en annan annan flicka i handen samtidigt som jag hade Molla på höften och gick ut. 
När vi sen kom in igen blev jag tillsagd att det va dags för mig att gå hem så jag kramade Melissa extra hårt, gav henne en puss och vinkade hej då. Hon sprang in och lekte innan jag ens hann vända mig om. 
Så fort jag kommit utan för grindarna bröt jag ihop, vi snackar sprutande tårar, rinnande snor och ulkande. Mitt hjärta skrek: spring in och hämta henne. Min hjärna sa: skärp dig för helvete! 
Så jag ryckte upp mig och fortsatte hemåt.
När jag kom tillbaka så sov hon som fasiken så det va bara till att vänta. 
Hennes mentor, som för övrigt är helt fantastisk, berättade att allting hade gått jättebra. Hon hade lekt i sandlådan när de va ute, ätit hela sin portion korv och makaroner själv och somnat så fort mentorn la armen om henne. 
När hon vaknade hade jag räknat med en överlycklig Molla som kom springandes mot mig och kastade sig om halsen på mig meeen nä. 
Hon vinkade halvdant, log ett underbart leende och gick rakt förbi till djuren som låg bakom mig. 
Imorgon börjar allvaret och hon ska vara där själv mellan 9 och 12. 

Det tar på krafterna att vara en stor dagistjej. 



Kommentarer
Sara

Vad roligt att allt gått bra och hon gillar det. Hellre det än tvärtom. Du överlever det!! :-) Lycka till imorgon!

2013-09-25 @ 22:17:27
Tessan

Vad härligt att det går så bra :) själv ska vi börja inskolningen om två veckor. Gaaaaaaalet nervös! Känner mig lite lugnare efter att ha läst hur smidigt det verkar gå för er. Men usch, jag kommer säkerligen gråta lika många tårar som du.

Svar: Lycka till! :) jag tror det kommer gå kanon för er med. Saknar din blogg förresten!!
Ciliija

2013-09-26 @ 13:16:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0