130109 orättvisor

Jag kan inte sova.
Jag ligger och tänker alldeles för mycket.
För ca 1,5 år sen gick min mamma igenom en cancerbehandling och hon sparkade cancerns röv. Glädjen jag kände då va overklig men vi visste alla att den nån gång kunde komma tillbaka. Läkarna sa 3-5 år.
Nu 1,5 år senare är skiten tillbaka hos min älskade mamma. Hur fan kan det vara möjligt att en och samma jävla sjukdom kan förinta och smula sönder hela familjer/släkte.
Farfar.
Farbror.
Pappa.
Morfar.
Dessa har jag redan förlorat pga sjukdomen och jag VÄGRAR förlora min mamma.
Jag försöker tänka positivt. Min mamma är en otroligt stark kvinna! Hon ger sig inte i första taget och jag vet att hon kommer kämpa. Men någonstans i bakhuvudet finns det tankar som får mig att kräkas lite inombords. Kommer mamma få se Melissa växa upp eller kommer hon få växa upp utan varken mormor eller morfar? Hur FAN ska jag klara mig utan mamma? Hon är som min ens lunga, utan henne kan jag inte andas ordentligt, jag fungerar inte som jag ska.
Men nu är det positiva tankar som gäller. Mamma kommer klara detta och jag och min syster kommer vara med henne varenda steg. Det är inte vi mot världen men det är vi mot cancern och vi ska segra än en gång!



Kommentarer
Tessan

Det gör så ont i mitt hjärta att läsa sånt här. Jag fattar inte hur livet kan vara så
Sjukt jävla orättvist.

Håller tummar och tår för er. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå vad ni går igenom, men jag vill ändå skicka en tanke till er allihop.

2013-01-09 @ 01:00:56
URL: http://tessanhuve.se
*Tessan*

Usch gör ont att läsa,påminner mig om 2003 när jag var 17 och fick samma besked,mamma är den bästa <3

Jag håller alla tummarna för er, ni har en tuff resa men kämpa,tillsammans är ni starka!

2013-01-09 @ 06:13:29
Thilde

Åh Cizzi!!! Nu sitter jag här och lipar. Stackars er alla! Visste inte att den var tillbaka igen. Orättvist är ju bara förnamnet, men ni är starka! <3

2013-01-09 @ 10:00:36
URL: http://Thiilde.blogg.se
Annie M

Förstår dina känslor då min mamma kämpat mot denna hemska sjukdom i 4 år. Man lever i en ständig rädsla och oro. Men med positiva tankar kommer man långt och hoppet är det sista som överger oss. Var stark! <3

2013-01-09 @ 14:39:35
Legodoftande kvinna

FUCK CANCER!! Ni är starka, ni klarar detta! <3

2013-01-09 @ 18:55:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0