130801

Det blev en liten utflykt till folkets park i Malmö idag.
Vi träffade upp Thilde och hennes fina Benjamin. Även Thildes vän Lisa med pojkvän och barn gjorde oss sällskap.
Först sprang barnen mest åt varsitt håll. Efter en stund gick Benjamin och Molla med på att sitta på ett och samma ställe och leka med spann, spade och kratta. Benjamin försökte mata M med sand med hon öppnade inte munnen så hon fick det innanför tröjan istället. De flesta mammor hade säkert ingripit men jag va upptagen med att skratta.
Jag är väldigt hispig när det gäller Molla. Jag tycker inte om när främmande människor rör vid henne eller andra barn kommer nära henne så vida jag inte känner de andra barnet i fråga. Då har jag inga problem med att backa och låta barnen lösa det själv.
Att ta sandleksakerna ifrån varandra var både B och M proffs på men dom löste det utan att vi blandade oss för mycket.

När både vuxna och barn va rastade gick vi bort till arkens zoo och tittade på grisar, marsvin, tuppar, kaniner och mopsar. Grisen va väldigt spännande på avstånd men så fort den kom nära skulle Molla antingen hålla handen eller upp i famnen.
När djuren började bli tråkiga åt vi glass.
Molla har inte ätit glass tidigare så idag blev det premiär. Jag trodde att hon skulle älska det men njää. Visst hon åt ett par skedar men det va nog ingen himmelsk upplevelse för henne.
Mer glass till mamma;)

Vi avslutade med att gunga lite och sen åkte vi hem.
Behöver jag säga att jag är helt slut?



Kommentarer
Thilde

Vi har utan tvekan helt otroligt underbara barn!

2013-08-01 @ 19:12:04
URL: http://thiilde.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0