Listan

Jag trodde jag visste på ett ungefär vad det innebar att vara gravid men nu när jag väl är det visar det sig att jag egentligen inte visste något. Så jag har gjort en lista så att blivande gravida vet vad dom kan förvänta sig.

Saker INGEN berättat:
1.Att man blir luden över hela magen.
2. Att tandköttet börjar blöda bara du tänker på tandborstning.
3. Att det kliar något fruktansvärt på kroppen. På mig har benen blivit offer och är numera helt sönderkliade.
4. Att naglarna växer som ogräs.
5. Håret trillar av men ser fylligare ut.
6. Svimkänslorna som dyker upp närsomhelst, varsomhelst.

Saker folk berättat som jag trodde va en överdrift:
1. Hormonerna! Mitt liv verkligen styrs av mina helt oförklarliga känslor.
2. Tröttheten. Folk säger att du blir tröttare, inte att du är DÖDSTRÖTT konstant.
3. Toalettbehoven. Dom säger att bebisen trycket på urinblåsan, dom berättar dock inte att du måste kissa 1 gång i kvarten. Jag snittar ca 2,5 rullar i veckan och det är bara hemma.

Har jag missat något?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0