140929 mina ben

Förra veckan skulle jag lägga upp en sk "progressbild" på min instagram så jag drog av mig brallorna och knäppte några bilder på benen. 
Jag letade upp en ett år gammal bild på just benen och satte ihop bilderna. När bilderna väl satt bredvid varandra insåg jag att efter ett års slit hade det inte hänt ens i närheten av så mycket som jag hade hoppats på. 
Ni som följt mig en längre tid vet att det är just benen som varit min första prioritering. 
Så ni kan ju tänka er hur nedslagen jag kände mig och jag ska inte ljuga, jag grät. Jag kände att allt vad träning hette va så jäkla ovärt. All tid som spenderades på gymmet, all tid ifrån Melissa, all tid jag la ner på att tänka på att äta rätt. Så jäkla ovärt det. 
Så jag bestämde mig för att bara träna för skojs skull. Jag har alltid tyckt det va kul att träna men har alltid haft en "baktanke" med träningen men no more. 
Nu mera ska jag bara träna för att jag tycker det är roligt, jag ska träna vad jag vill, när jag vill och viktigast av allt. Jag ska äta precis vad jag vill! 
Japp jag lär gå upp en del men det är nått jag tar tag i till våren. 

Idag bestämde jag mig för att köra just ben. För skojs skull. Inte för att den platta röven ska växa eller för att quadsen ska poppa utan för att just ben är bland det roligaste jag vet. 
Och vet ni? Idag blev det ett femstjärningt pass. Vi snackar världsklass 👌 
Och bara för att man tränar på skoj betyder inte det att man måste köra lätt. Jag älskar att pusha mig själv och verkligen ge allt och det va precis vad jag gjorde idag. 
3* 85 kilo i benspark. 
4* 65 kilo i lårcurl 
4* 140 kilo i benpress 
4/ben * 55 kilo utfall. 

Och japp jag känner mig sjukt nöjd med det! 
Både i benspark och lårcurl är det nytt PB. ⭐️ 
 
Körde även lite sk hittepå övningar. Bl.a. Hipthrust i bensparken. Så jäkla skönt är det. Mitt tips om ni ska testa är att köra tungt för absolut bästa kontakt. 




Jag körde på strax över 45 kilo och klarade 10 st så nästa gång ökar jag ännu mer 👍


Kommentarer
Frida

Du är så himla fin och att träna för det är kul låter som en bra ide! Jag tycker du har den perfekta kroppen redan så vad mer har du att sträva efter?! <3

2014-09-30 @ 09:38:14
URL: http://friddeli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0