141008

Det blev trots otaliga försök till att komma på en bra ursäkt, crossfit idag. 
Och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Kul vore sjukt att kalla det. Tufft räcker inte riktigt till. Men på nått vrickat sätt va det skitkul och så in i helvetes tufft. Jag är, nästan 2 timmar efter avslutat pass helt död i min kropp. 

Om ni är sugna på att testa crossfit så gör det! Ni kommer inte ångra er. Kanske för stunden men efteråt kommer det kännas så jäkla bra. 
Jag va redo att ge upp redan efter uppvärmingen som bara den i sig va jobbigare än mycket annat jag upplevt i träningsväg men hittade någonstans i min myglande kropp kraft till att ta mig igenom passet. Såhär säg dagens upplägg ut 👇 



Så bara uppvärmingen vart 400 hopprepshopp, 400 utfall samt 1,6 km löpning. 
Sen va det dags för passet. Vi körde 2 och 2 och körde hela tiden. 
Jag och min partner hann med 2 varv, precis på håret. 

Någonstans i mitten av passet ville jag ge upp. Jag kände tårarna i ögonen och spyan som klättrade uppåt men på något sätt tog jag mig igenom och i slutet så handlade det på riktigt om ren jäkla vilja. 

Så testa crossfit! Och glöm inte kämparglöden och vinnarskallen hemma. 

Jag körde på oasen. Dom erbjuder gratis provvecka så är ni osäkra så bara gå dit och ta chansen att testa. 


Försökte få med hur genomsvettig och mörbultad jag va men det gick inte att fånga på bild 🙈


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0