140804

Måndag-onsdag vart vi som sagt uppe i Daniels pappas stuga och hade det fantastiskt bra! 
När vi kom hem packade jag bara om mina väskor för att på torsdags morgon sticka till Gotland i 5 dagar. 
På Gotland är kubb lite löjligt stort och dom anordnar (för 20:e året i rad) kubbvm. Vem som helst kan anmäls sig och det är faktiskt riktigt kul. Jag har varit med 2 år tidigare men har tagit paus pga av graviditet och Molla. I år trodde jag dock att jag skulle vara redo för lite cizzi tid men NEJ! Jag saknar att vara mamma och sambo. 
Eftersom att vi är hobbykubbare åkte vi ut redan i fredags och har sen dess mest gått och dratt. I lördags regnade det så då låg jag i husbilen och kollade serier på netflix i 6 timmar. 
Igår va det strålande sol så vi lämnade campingen och körde mot Visby och hittade en strand att svalka oss vid på vägen. Glass från glassfabriken (tror jag) vart så klart ett måste. Igår avnjöt jag: Kokos, Ferraribilar,Saltlakritsdjungelvrål
och Himmelsk röra
Idag tryckte jag i mig:
Vattenmelonsorbet, Saffran, Dammsugare och Sockervadd. 
Så trippla gympass under resten av semestern. Att dessa fem dagar dessutom beståt av cigg, alkohol ca 2 mål mat och chips gör ju att formen känns si sådär. 

Nu sitter vi på färjan till Oskarshamn och har ca 8 timmar kvar innan jag kan kasta armarna om min man och dotter. Så mycket jag saknat dom båda. Tror absolut att en paus då och då kan vara bra. Så att man får känna efter, lära sig uppskatta vad man har och få vara sig själv en stund. Men 5 dagar så långt hemifrån gör jag aldrig mer om! 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0