120610

I sitt hem har man alltid ett favoritrum, ett rum man trivs lite mer i än dom andra.
Mitt favoritrum är utan tvekan bebisrummet. Där inne kan jag sitta hur länge som helst och bara fantisera om framtiden. Att liten kör gympa i magen gör det bara ännu bättre.
När jag satt därinne började jag se mig omkring och fundera på om jag har allt jag behöver så jag googlade på checklista för bebisar och här är den..


BADA:
(x)Badbalja
( )Handduk
( )Tvättlappar
( )Badcape
( )Barntvål
(X) Barnolja
( )Kam&borste

SKÖTA:
(X) Skötmadrass
(X) Skötbord
(X) Tunn filt i bomull
(X) Våtservetter
(X) Salva mot röd rumpa
(X) Blöjhink
( ) Speldosa
( ) Febertermometer
(X) Plastad frotte

SOVA:
(X) Madrass
(X) Säng
(X) Spjälskydd
(X) Påslakan
(X) Örngott
(X) Underlakan
(X) Täcke
(X) Kudde
(X) Snuttefilt
(X) Napp
(X) Napphållare
() Babyavlyssnare

ÄTA:
( )Bröstpump
(X) Nappflaska
( ) Hak-lapp

BASKLÄDER:
(X) Bodys
(X) T-shirt
(X) Byxor
(X) Tröja
(X) Kofta
(X) Pyjamas/sovpåse
(X) Mössa i tun bomull
(X) Strumpor
(X) Overall

PÅ VÄG:
(X) Bärsele
(X) Barnvagn
(X) Åkpåse (höst/vinter)
(X) Skötväska
(X) Filt
(X) Lakan till vagn
(X) Kudde till vagn
(X) Täcke till vagn
(X) Regnskydd
( )Vindskydd
(X) Bilstol
(X) Solskydd
( ) Myggnät


LEKA:
( ) Vagnleksak
(X) Babysitter
( ) Babygym
( ) Skallra
(X) Gosedjur

Jag har alltså en del kvar att fixa men jag har förhoppningsvis 4 veckor på mig att ordna det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0