150123

Asså herregud vad kroppen är fantastisk. 
För 4 dagar sen gick jag igenom en ganska stor operation. Jag trodde jag skulle få leva på morfin i flera veckor och va fast i soffan. 
Igår stoppade jag i mig 2 alvedon och det va för att få bort den sjuka mensvärken. 
Hur stört är det att jag har mer ont i magen än i brösten? 
Inatt har jag lekt Jackie chan i sömne så är faktiskt lite mer öm i höger bröst än jag varit de andra dagarna. Men efter 2 alvedon och en Celsius så mår jag bra igen och är redo för en promenad med mamma som sällskap. 



Någon av er som läser som har opererat  brösten? 
Hur länge är det normalt att överarmen är domnad? 
Jag har ingen känsel på undersidan av min vänstra överarm. Är det normalt? 


Kommentarer
Vera

Ibland kan en nerv komma i kläm vid en bröst op via armhålan och även dominerar kan uppstå men dom brukar avta ca 1 vecka efter op:-)
Om du känner mkt obehag eller att området som är avdomnat blir större så ska du nog kontakta Ssk på kliniken, bara för att checka av:-)
Liten reminder:-) Viktigt med arm övningarna på 4 dygnet:-))
Stort lycka till!
Vera

2015-01-23 @ 11:24:24
Jenny

Opererade mig för 6 år sen, har fortfarande ställen på överarmarna (speciellt insidan) där jag inte har känsel.
Men dom flesta brukar få tillbaka den inom någon vecka!
Lycka till :)

2015-01-25 @ 15:54:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0