150318

Klockan är runt 6 och jag har hunnit avverka ett 60 minuter långt cardiopass. Det är faktiskt en rätt härlig känsla. 
Men för att kunna göra det har jag varit tvungen att bryta en av mina regler. 
Jag har satt klockan 05:00 som gräns för att få träna. Ingen uppstigning innan 5 och hinner jag då inte träna så får det va så.  
Men idag är Molla sjuk och jag vill skynda mig hem till henne efter jobb så idag ringde klockan 4:40
Jag rättfärdigar det med att jag gick och la mig 20.57 så jag har fått den sömnen jag behöver. 

Det är dag 3 denna veckan och ni som följt min blogg ett tag har säkert redan räknat ut att detta inte är veckans första pass. 
Och det stämmer. Det är veckans tredje pass. 
I måndags gav jag mig på rygg för första gången sen op. Alltså första gången på 8 veckor. Och det gick bra. Jag är fortfarande på de lätta vikterna men det innebär inte att jag myglar utan det blir bara en jäkla massa fler reps. Jag som brukar ligga runt 6-10 reps beroende på övning och vikt är nu uppe på runt 20 repetitioner. 



Igår stod core och ben på schemat. Jag är nu 0,3 cm från mitt 100 cm mål. Eller delmål nr 1 rättare sagt. 
På senaste tiden har det blivit 2 benpass/ veckan så jag försöker variera övningarna för att hela tiden chocka kroppen. Vi får se om det ger resultat eller om jag ska ändra om i schemat igen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0