Dieten

Innan resan till Turkiet gick jag på diet. 
Jag tränade som vanligt (vanligt för mig är ca 5-6 pass i veckan) men ändrade om i kosten. 
Detta gjorde att jag gick ner 7,5 kilo och tappade 8 cm runt midjan. 




Väl i Turkiet släppte jag allt vad diet heter. 
chocolate chip pannkakor med nutella varje frukost. 
Öl. 
Läsk och glass i mängder. 
Mer efterrätt än middag varje kväll och pommes till lunch i 7 dagar. 
Mådde som en KUNG! 

När vi sen kom hem igen va tanken att jag skulle börja dieta igen men att gå från ett underskott till ett kraftigt överskott tillbaka till underskott på ganska kort tid chockade min kropp lite för mycket vilket slutade med att jag inte alls mådde bra. 
Jag kände mig yr och skakig. Kunde inte fokusera och va väldigt trött. 
Så veckan efter Turkiet va ganska fri eftersom jag kände att det va vad min kropp behövde. 
Vågen stod då på + 2.1 kilo

Men i måndags drog det igång på allvar igen. 
Så nu ligger jag på ca 2000 kcal på träningsdagarna och 1500 kcal på vilodagarna och guess what?! 
Semesterkilo är redan borta. 
Jag förundras lika mycket varje gång jag dietar över hur enormt stor skillnad kosten faktisk gör. 










Kommentarer
Emelie

Hej vad är det du äter när du dietar?😊

2015-08-13 @ 16:25:20
Anonym

Kan du ge tips på måltider att äta för att köra denna diet?

2015-08-13 @ 18:32:41
Anonym

När du körde din diet, vad låg du på i kcal -intag då? Och hur många pass i veckan? Hur mkt Cardio?

2015-08-14 @ 08:55:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0