141020

Måndag=ben på gymmet. 

Jag började dagens pass med utfall. Först vanliga sen snea. 60 kilo körde jag på och då klarade jag ca 6-7 per ben. Höjde till 80 och klarade då 2/ben istället. 
När jag ändå hade 80 pannor uppe tänkte jag att det vart lika bra att köra lite knäböj. Det var ju så länge sen sist. Så jag ställde mig till rätta. Tänkte lite positiva tankar. Böjde på knäna. Kom ner i position. Och där blev jag sittande. 
HAHAHAHA. 
Som tur va körde jag i Smithen så kunde lätt kroka på stången och skamset sätta min ner på golvet. 
Men istället för att känna mig besegrad valde jag att lätta lite på vikterna och köra knäböj med paus i botten. 
Sen gick jag vidare till bensparken. Och som jag skrev för nån vecka sen så har jag maxat i bensparken så jag kan alltså inte ha som mål att ta tyngre utan målet är nu att göra fler. Gärna en ökning varje pass men det kan ju vara önsketänkande. Men idag klarade jag ta mig tusan 7 reps på strax över 90 kg på fjärde setet. 
Faktiskt ganska imponerad av mig själv. Vilket man får lov att vara 😉 
Nästa övning blev raka marklyft med en 20 kilos hantel i var hand. 
Sista övningen med vikt blev stående benpress. 
Bild på den övningen kommer 👇 





Tänk på att pressa med hälen för extra bra kontakt med rumpan. 
Avslutade som vanligt med hundra gående utfall utan vikt. 

Rumpan krampade ett par gånger under passet. Jag såg ut som mister tomatoohead och svetten lackade. 
Men oj vad bra jag mår nu efter. Ja om man borstet från den sinnessjuka värken i mina ben förstås. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0