141019

Sådär ja. Då får det bli en - skäms på dig som glömmer uppdatera bloggen, snabb sammanfattning. 

I torsdags hade jag vilodag från gymmet och kan hur mycket jag än anstränger mig inte komma på vad jag och Molla gjorde så troligtvis gjorde vi inget annat än satt hemma och bara tog det lugnt. 

I fredes vart jag så jäkla blöt efter att ha cyklat i regnet för att hämta Melissa på dagis så när vi kom hem passade vi på att hoppa i vattenpölarna. Mina skor är fortfarande dyngsura! 


När vi kommit in och torkat lite blev det ett snabbt ryggpass på gymmet. Det gick bra! Så pass bra att jag ulkade hela vägen hem och höll på att spy i trappen.
Runt 10 somnade både jag och Molla i soffan.  

Lördag innehöll som vanligt Molla dans. 
Nyheten va dock att jag inte tränade innan utan väntade till efter då det va ett lesmills medley på 90 minuter i sann rosa bandet anda. 
Men en träningsvärk som heter duga och en kondis som Agda 89 vart det grymt jobbigt att köra igenom hela kroppen med em grym blandning av styrka och flås. Men oj vad kul! Att ha fina Sabina som sällskap gjorde det ännu bättre. 


På kvällen blev det bäcksvart  under tiden vi va och plocka kastanjer men det hindrade inte oss från att leka i Stadsparken. Somnade runt 10 även denna kvällen. 

Idag söndag åkte vi tillsammans med Sara till vanningen för att bada. 



Molla vart lite trögstartad men kom ur tråkbubblan inne i varmvatten bassängen och åkte kassebanna som en galning. 
Den gula kassarn påpekade Melissa klart och tydligt. 
Gul och grön har hon stenkoll på. Hon kan även dessa färger på teckenspråk och det vi övat på är bussarna. 
Hon blir helstirrig och släpper allt hon har i händerna och nästan skriker ut färgen samtidigt som hon upprepar tecknet. 
Nu är tanken att börja introducera blå och röd. 
På dagis lär dom sig just nu färgerna så min plan är att Melissa ska kunna färgerna redan innan dom börjar med det på dagis. 
Har ni lärt era barn teckenspråk? 

Nu har jag precis gått en timme på löpbandet för att gå bort all god mat det bjöds på hemma hos D's mormor efter badandet. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0