140501

Inför varje helg köper jag hem godis. Ofta även chips, glass eller kakor oxå. Och sen kommer helgen och då äter jag knappt något av de sjuka mängder jag köpt hem. För det är inga direkt "normala" mängder vi snackar om.. 1 kilo godis, 1 liter glass och ofta 2 sorters chips för att jag inte ska tröttna. 
Sen tar helgen slut och allt ställs in i skafferiet eller frysen eller var det nu ska stå. 
Och då börjar småätandet. Jag äter utan att överdriva godis 5-6 dagar i veckan. Jag kan gå på jobb och fantisera om vilka godisbitar jag ska äta när jag kommer hem. 
Sen blir det helg igen och jag köper hem ännu mer. Det hinner aldrig ta slut utan det samlas istället på hög. 
Men idag bestämde jag mig för att ta kontroll över mitt sockerbegär. Tanken va först att gå hela maj utan men jag insåg ganska snabbt att det hade jag aldrig klarat så nu blir det en gång i veckan. 
Dag är inte fastställd utan vill jag äta godis en tisdag så är det okej men då är den veckans godisdag förbrukad. 

Så när jag kom hem så bestämde jag mig för att allt ska kastas för att minemera frestelserna. 
Innan jag kastade ner det stod jag och stirrade på godis alldeles för länge och när jag kastade chipsen fick jag tårar i ögonen. 
Hej jag heter Cizzi och jag är socker/fettberoende. 
Men det ska bannemig förändras nu. 

Har ni något ni vill sluta med/ dra ner på? Vi kan ju hjälpa varandra! 



  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0