140724

Jag inlede morgonen men intervaller eller ja faktiskt vart det mer löpning än uppförsbackegång. Jag lyckades pressa mig själv till att springa 6,5 kilometer vilket tog ca 40 minuter utan att vila. Jag va nära på att ge upp flera gånger. Men nej jag tryckte mig själv långt förbi min comfortzon och lyckades. Jag tror inte eller rättare sagt jag hade aldrig klarat det om jag redan från början visste att det skulle bli 6,5km/40 min. Men satte hela tiden upp små mål. Första va att springa 1 km sen i 10 min sen 400 m till sen 2 min till och genom detta klarade jag det. Helhets målet var att springa 8,5 km på 1 timme och idag blev det totalt 8,7. Tufft va det men jag klarade det. Ska försöka göra om samma sak ett par ggr och sen utöka målet. 1 mil på 1 timme har jag ju klarat en gång i tiden men det vette katten om det ens är rimligt igen. 





Snabbdusch och sen frukost i bilen för att spendera dagen med faster, farmor och mormor på ribban 
Massa sol och bad. Molla blev tuffare för varje gång hon va i vattnet. Kan ju inte direkt påstå att hon någonsin varit rädd för vatten men just havet har hon varit lite tveksam till. Det går bra så länge man bär henne och hon har tagit några hundsimtag när man hållt henne om midjan men mer än så har det inte varit. Men idag har hon gått i utan att ens behöva hålla i handen. Hon har kastat sig, sprungit och hoppat i badringen. 
Hon höll sig vaken utan några som helst problem så länge vi var på stranden men på väg hem till farmor somnade hon på pappas axlar. Kändes sådär safe och eftersom vagnen vart smockad med väskor ( ja tydligen behövs det 5 väskor och ett parasol gör en heldag på stranden) så fick jag äran att bära henne genom hela västra hamnen. Min 15 kilos klump är tung i vaket tillstånd men det är inget i jämförelse med hur tung hon är när hon sover. Men att ha henne så nära och sniffandes mot min hals är värt så mycket. Lite pump i armen har ingen dött av.  




















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0