140720

God morgon! 
Söndagar är ju riktigt härliga när det inte innebär jobb dagen efter. Yepp jag kommer tjata i sönder mig om min semester men efter att ha jobbat som jag har gjort i 9 månader känner jag att jag är mer än värd 4 veckors ledighet. 
 
Jag och Molla har precis gått igenom våra morgonrutiner som nu på sommaren innebär insnörjning, att hitta på svala kläder som möjligt, skrik vid håruppsättning och sen bäst av allt pottkissning. Molla kissar numera på pottan minst 1 gång om dagen, oftast nån gång mer. Vi har infört kittåmääke (klistermärke) som belöning så efter slutfört uppdrag får hon välja ett klistermärke som vi sen sätter fast på en tavla. 
Ibland händer det att hon fejkar en kissning för märkets skull men pottan vi fick av bästa gudmor Kalle avslöjar henne direkt. Det är nämligen en ankpotta som sjunger och spelar musik om man bjuder den på kiss. 
Att se Molla dansa medans hon sitter och kissar kan blsnd det gulligaste jag har sett. 
Nu blir det en snabbpromenad innan vi drar till stranden för bad och sol. 
 


Stolt som en tupp över sina kittåmääke. 
 

Ser ni tofsen? Den är inte stor och den hålls uppe med hjälp av en miljon klämmor men där är en tofs 😍 
 
HUR HAR NI FÖRRESTEN GJORT MED POTTRÄNING? Belöningssystem eller det har funkat utan? 


Kommentarer
Cajsa

Hej! Jag har gjort allt haha! Klistermärken, applåder, ballonger, vara naken osv;) Sen en vacker lördagsmorgon sa hon: Jag vill inte ha blöja, och sen dess har hon gått utan på dagen, inte på natten.
Vilken rolig potta:) lycka till:)!

2014-07-22 @ 08:12:50
Tessan

Vi har satt henne på pottan nån gång under dagen typ varje dag sen hon var typ ett år. Nu är hon 2 år och 4 mån och har varit blöjfri dagtid två månader. En dag sa hon bara att "jag vill oxå ha trosor som dom stora på dagis".

2014-07-23 @ 18:17:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0