131101

Igår blev det ett långdraget benpass. Jag pratade lika mycket om inte mer än vad jag faktiskt tränade men trots det utfördes övningarna jäkligt bra.
 Jag har en tendens att "överträna" eftersom jag vill så väldigt mycket. Har tidigare kunnat köra tex 8 olika övningar med 4 set/ övning vilket blir 32 set totalt. Det är absolut inte omöjligt men det är svårt att ge 100% efter 30 set därför har jag fått tipset från PT-Daniel att köra 12 set/muskelgrupp
 (ben blir 24 då det är 12 för framsida och 12 för baksida)
Så antingen 3 övningar och 4 set eller 4 övningar med 3 set. 
Jag brukar köra 4/3 men igår blev det 3/4*3/4. 
Jag märker stor skillnad rent viktmässigt då jag klarar av att ta tyngre vikter. 
Igår lyckades jag med 3*6 på 60 kilo i bensparken och 3*8 på 120 kg i benpressen.
Det är utvecklingen som håller mig motiverad. 
Det och min sjukt snygga man. 








Kommentarer
Emma

Du är så duktigt! Jag undrar om du kunnat lägga ut "veckans övning" på bloggen där du visar en övning (vilken muskelgrupp som helst) på ett utförligt sätt. Du är inspirerande och jag skulle gärna ta råd ifrån dig :-) hade varit jättekul att läsa och lära sig nya övningar!

Svar: Åh tack :) absolut kan jag göra det. Vilken rolig idé!
Ciliija

2013-11-17 @ 11:03:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0