130504 9,6561

Förra söndan sprang/gick jag 6 km på 65 minuter med M i vagnen. Trodde jag!
Eftersom jag är tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna bestämde jag mig för att få en bättre tid idag. Efter ungefär 35 minuter hade jag kommit upp i 6 km och kände mig grym.
Förutom tävlingsinriktad är jag även en myglare av rang och eftersom jag redan uppnått mig mål gick jag så långsamt att en halvsides förlamad pensionär hade kunnat varva mig. När jag i princip kröp fram började jag tänka och kom fram till att jag ändrade run keeper inställningarna från miles till kilometer efter förra gången. Och 6 miles och 6 km är INTE alls samma sak.
6 miles är 9,6561 km så helt plötsligt fick jag ligga i om jag skulle klara av att prestera bättre än förra veckan. Ögonen rann, lungorna kändes som att dom skulle explodera och armarna kändes som betong när jag försökte styra vagnen. Men jag klarade det!
9,68 km på 1,02,59.
Totalt blev det 10.19 km på 1 timme 7 minuter och 49 sekunder.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0