130717 A och O

Ungefär 8 av 10 axelpass får jag väldigt ont i mina axlar 6 av 10 måste jag sänka vikterna och 2 av 10 får jag avbryta för att det gör för ont för att härda ut.
Och allt detta beror på att jag är så himla dålig på att värma upp. Jag har inget tålamod utan vill gå direkt till de tyngre vikterna.
Men idag tog jag mig tiden till att värma upp. Först 15 min på AMT och sen körde jag igenom axlarna ordentligt med lätta vikter innan jag började ta i. Och det gjorde enorm skillnad. Att kunna köra ett helt pass utan smärta kändes skit bra och dessutom kunna ta i ordentligt utan att uppleva känslan av att armen skulle lossna. Det blev även ett par övningar bröst innan jag belönade mig själv med 2,5 km löpning. JA jag ser det som belöning eftersom jag får svettas ut det sista och göra av med lite extra energi. Och med tanke på att jag drack en celsius 18.30 behöver jag göra av med all energi jag kan om jag ska kunna somna innan solen går upp vill säga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0