130213 namn

Det här med att välja namn till sitt/sina barn är inte det lättaste.
Innan jag blev gravid va det Vanessa och Lucas som stod högst upp på listan.
När jag sen blev gravid trodde jag att det va en liten pojke som växte i magen och då va det Benjamin och Sixten som var toppnamnen. Men som alla vet vid detta laget va det ju en flicka. Och det va inte förrän ca 2 veckor innan förlossningen som jag och Daniel kom överens. Jag ville att hon skulle heta Melissa ganska tidigt men D vart tveksam. Men efter att ha föreslagit säkert 150 namn för varandra va vi nästan överens. Jag röstade fortfarande på Melissa och Daniels röst gick till Leyton. Vi bestämde oss för att låta ödet avgöra det hela. Kom det ut en liten mörkhårig filur blev det Melissa och hade hon ljust hår skulle det bli en Leyton. Så såg dealen ut fram till ett par dagar innan hon kom, då kom vi överens om att Melissa blev förnamnet och Leyton ett mellannamn. Vi kom även överens om att om hon kom den 7/7 skulle hon även heta Carla i mellannamn. Efter min morfar Carl som gick bort 7/7-11.
Så när hon kom på beräknad datum blev hon till sist en
Melissa Leyton Carla
Ni som har barn? Varför heter era barn som dom gör?



Kommentarer
*Tessan*

Mikael (efter pappa),Peter (efter morfar då vi valde Mickes efternamn),Alexander ...vi kom fram till namnet typ när han var 1-2 veckor gammal :0)

2013-02-13 @ 22:00:17
★ ADARAS.se - YOUR BLOGAZINE ★

Hej! Såg att du tävlat om en kryssning i en blogg och tänkte bara tipsa att du kan tävla hos mig också för ytterligare en chans att vinna! Så var gärna med om du inte redan kommenterat min tävling! :)
http://adaras.se/2013/february/vinn-ett-lyxigt-kryssningspaket-for-tva.html#comment
Kram!

2013-02-14 @ 00:13:51
URL: http://adaras.se
Catharina

Mio Alexander Lilleman
När vi pratade namn innan vi fick veta om det vart en flicka eller pojke vart vi överrens om två flicknamn, Alwa eller Lilja. Pojknamn däremot kunde vi inte enas om, dock ca 2-3 månader innan bf gav jag förslaget Mio ochan fastnade direkt :)
Alexander heter även hans pappa i andranamn och Lilleman eftersom det hette han för alla (ingen visste om att vi hade ett namn) och han är fortfarande Lilleman.

2013-02-14 @ 07:58:11
URL: http://lilleman.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0