130805 svar.

2013-08-05 14:41 skrev Sara:
Hej!
Jag tycker du är så himla duktig!
Hade du inte kunnat skriva ett inlägg om träning när man är gravid, om jag inte minns fel så tränade du när du var gravid!? Vilken träning är okej och vad bör man undvika :) Tacksam för svar! Din dotter är supersöt!

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag/kväll!
Kram på er!

Hej :)
Tack så jätte mycket!!
Hur man kan träna under graviditeten är väldigt individuellt och det viktigaste är att lyssna på kroppen.
Jag körde mest lätt cardio och gick många promenader för att inte bli helt försoffad. Provade spinning nån gång men det magen hoppade och det gjorde ont i bäckenet så det gjorde jag inte om.
Men så länge du inte har ont eller läkare säger annat så är lätt cardio och styrketräning aldrig fel.
Dessutom är det lättare att komma i form efteråt om du hållt en någorlunda form under graviditeten.
Har även hört att förlossningen ska vara lättare om du är vältränad.
Lycka till med allt! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0