130801 benpass

Benpasset med Daniel va grymt jobbigt! Jag svettades, benen darrade, Daniel skrek lite på mig MEN jag överlevde.
Vi började med knäböj.
20 kg 12 reps
Och sen ökade vi vikterna för varje set och minskade med 2 reps. Så till slut va jag uppe i 60 kg och gjorde 2 repetitioner. Jag kan med handen på hjärtat säga att det va 2 jävligt halvdana reps. Daniel gjorde det mesta så jag vet inte ens om det kan räknas men nu har jag iaf något att sträva efter.
Sen gick vi vidare till liggande lårcurl, benpress, hacklift, utfall, gående utfall, benspark och sittande lårcurl fick avsluta passet.

Eftersom att jag nästan alltid tränar ensam kan jag aldrig riktigt maxa eller ta ut mig helt och jag märkte under passet att jag hade lite svårt att släppa på det.
Jag kunde kanske lagt på 5 kg till eller göra 2 reps extra men jag är så van vid att avsluta innan jag egentligen behöver hjälp om ni förstår vad jag menar?
Men det är väl något jag får jobba på om jag nångång börjar träna med nån.

För övrigt är Daniel grym på att motivera och pressa/pusha en. Det räcker ibland med att bara titta på honom för att jag ska bli motiverad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0