121111 dopdagen

Idag har Melissa blivit döpt. Hon gav mig åter en gång anledning till att vara otroligt stolt.
M somnade ganska snabbt i fadder Loppans armar och vaknade till när prästen hällde vatten på hennes huvud och vem hade inte blivit arg då? Melissa gav ifrån sig ett (o)vänligt och bestämt NEEÄ samt ett par protestskrik och försökte slingra sig ur prellens grep. Hon tystnade dock snabbt och somnade om när fadder Andréas fick henne.
Lilla M har fyra underbara faddrar som kommer förgylla hennes liv på alla möjliga vis, att vara allvarlig i en kyrka är däremot en grej ingen av dom kan lära henne. Vi stod och fnittra och hade oss där framme och ett par gånger fick jag till och med gömma mig bakom psalmboken men allt gick bra ändå. Men till vårt försvar är det väldigt svårt att hålla sig för skratt när prästen klämmer ur sig: OJ det här blir tungt, precis innan hon tar M. Efteråt bjöds det på alldeles för mycket kaka, tårta, läsk och kaffe. Har hela frysen fylld med kakor som blev över så nu är vi alltid redo för besök 
Just nu är det svårt att avgöra vem som är tröttast här hemma så det blir en tidig kväll.
Vill bara klämma in ett tack till alla som gjorde denna dagen till en så väldigt bra dag. Speciellt tack till min fantastiska familj för all hjälp. 



Kommentarer
Thiilde

det var jättefint alltihopa :) Och vilken tur att jag fångade era tramsigheter på bild! ;)

Svar: Tack :) haha ja vilken tur :P
Ciliija

2012-11-11 @ 21:25:48
URL: http://thiilde.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0