120703

Idag har jag haft en heldag med Loppan. Först blev det en fika och ett par timmars snicksnack. Efter det va det dags för mitt (om jag inte går över tiden) sista besök hos barnmorskan. Magen är nu 36 cm och jag har för första gången på 10 veckor ökat i vikt. 1 HELT kilo så jag är nu uppe i en viktökning på 10 kg vilket känns helt okej. Bm klämde på magen och konstaterade att liten låg långt nere och att jag inte ska bli förvånad om hon kommer redan inatt. Så det lär inte bli många sekunders sömn för mig då jag kommer ligga och känna efter och tänka på det lilla livet hela tiden. Tror dock inte att hon kommer på ett par dagar men det är ju iofs inte jag som är utbildad bm. Efter att ha blivit känd på, klämp på och stucken i fingret gick jag och loppan tillbaka till stan där jag ÄNTLIGEN hittade gardiner till litens rum. Det blev ett par rosa, såklart! Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa det senaste nummert av "Vi föräldrar" och kanske ta mig en liten powernap.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0