Ricinolja del 2

img_1597 (MMS)

Martina om Ricinolja: Hur använder man ricinoljan? har en hemma men när jag använde den blev håret så fettet.. :S Snälla berätta hur man gör :P  Du ska få ner oljan i hårbotten och lättaste sättet är att dela upp håret i benor. Jag börjar med mittbenna och jobbar mig först ner mot höger och sen vidare till vänster. När det är gjort gör du benor i bakhuvudet uppifrån och ner till nackhåret. När du fått ut det överallt så massera runt det en stund.  När du har det i är håret såklart väldigt oljigt och kladdigt men när du efter 30-60 min tvättar ur det ska det inte vara fettigt. Tvätta håret noga, ibland krävs 2 omgångar schampoo.  Lycka till :)



Kommentarer
Martina

Tack för hjälpen Cecilia :)

2012-02-12 @ 12:20:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0