120823

Vilken natt! M har som vanligt sovit gott och bara vaknat 1 gång för att äta. Jag däremot har knappt fått en blund. Antingen har det varit ninja sparkar, vinande vindar eller mardrömmar. Drömde att M blev kidnappad och efter det kunde jag inte somna om på flera timmar. Jag låg och titta på henne och när jag inte kunde hålla ögonen öppna la jag henne enda in till mig och armen om henne så att ingen kunde ta henne.
Det är helt sjukt vad man blir knäpp när man blir förälder.
Väldigt ofta får jag upp värsta scenario bilder i huvudet. Att jag eller någon annan tappar henne, att någon kör på vagnen när vi korsar vägen, att hon slutar andas i sömnen och andra liknande saker. Så mitt i lyckobubblan finns det små inslag av rädsla och panik.
För att få energi till att klara av dagen fick det bli en lång promenad. Har märkt att en ordentlig runda funkar mot det mesta.
Nu ligger Ruth utslagen bredvid mig i soffan och Melissa sover på mig, där hon är som tryggast.
När hon vaknar ska vi till D's farmor och hälsa på.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0